Web 0.1

Botcsinálta dizájnerek, fatális bugok, vicces vagy idióta megoldások. Minden, amit még a monitorpixel elbír, és amit már nem.

bigyók


My blog is worth $15,242.58.
How much is your blog worth?

Tessék lájkolni

Kommentek

Szervezett spammelés az IWIW-en?

2007.10.24. 16:45 | webszemét | 29 komment

Címkék: spam

Drága feleim, sejtem, hogy már nagyon ki vagytok éhezve újabb cikkekre, arra gondoltam, el vagytok menve tüntetni, meg nekem se volt sok kedvem, de most elidítok egy újabb postlavinát. (holnap) :-) Biztos mindenkivel előfordult már, hogy kapott idióta leveleket a wiwen, hogy Bilgéc most osztja szét a vagyonát, meg hogy a gépház kitilt, ha nem küldesz el x levelet, de kapsz cserébe meghívót, stb., stb.

Én a magam részéről nagyon ki tudok akadni az ilyeneken, az egyik ismerősömet aljasul meg is leckéztettem, erről kicsit lejjebb... Visszatérve: Az utóbbi időben rendszeresen kapok olyan üzeneteket, amiket csak pár embernek továbbít a küldője, de a stílusból ítélve mindig ugyanaz a személy, viszont a küldés napján már törölve van a regisztráció.
Elkezdtem hát összesküvés elméleteket gyártani. Ennek eredménye:
1.-az ember annyira hülye, hogy mindig újra regisztrál, és küld, és tiltják (nem esett le neki a másodiknál?)
2.-az ember nem hülye, direkt regel mindig újra, hogy az aktuális szarjait lespammelje (de akkor miért csak 4 címre?)
3.-az illetőnek van 5millió regelt profilja, egyfolytában meghívókat gyárt magának, és minden profilból spammel, de csak 4-5 címre egyből (ennek értelme... )
4.-maga az IWIW spammel törölt regisztrációnak álcázva az aktuális leveleket (erre lehet esetleg abból következtetni, hogy mindig ugyanazt a 4 címet jelöli be a gép, de ellene szól, hogy miért nem valami komoly cég oldalát reklámozza)

Szóval nem tudom... Számomra igen egyértelmű az összefüggés az összesen 4 darab üzenet közt, ugyanakkor a címzettek között semmilyen összefüggést nem találtam, a küldő nekem nem volt rokonom/ismerősöm (senki nem hiányzik, illetve nem jelentkezett vissza olyan, akit már korábban fogadtam). Kíváncsi vagyok, ti kaptatok-e már "atom-warez"-es, "azelsomilliom"-os, vagy egyéb hasonló üzit, a végén a viszonylag ritkán hallott "szép napot" köszönéssel, és hogy mik a tapasztalaitok.

Ja! Ígértem, hogy elmesélem egy korábbi genyóságomat. Egy WIWes ismerős állandóan fosta az idiótábbnál idiótább leveleket mailben, iwiwen, meg ahol csak tudta. Nem akartam szólni neki, mert nem fogta volna fel, meg besértődött volna. Regeltem hát egy c2-s mail címet, és szépen megfogalmaztam neki egy 5 megás levelet(ctrl+v ztem párszor egy licence.txt tartalmát, plusz pár kép), hogy azzal, hogy ilyen szarokat küld tovább, mennyi kárt okoz a nemzetgazdaságnak. De tényleg, korrektül megfogalmazva, nem leugatva, vagy ilyesmi. Aztán elküldtem a céges e-mail címére. 1000 példányban. Soha többé nem spammelt.

A bejegyzés trackback címe:

https://webszemet.blog.hu/api/trackback/id/tr57206139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsan 2007.10.24. 18:11:08

Egyre több ilyen szart kapok én is. Már gondolkodtam rajta, hogy hagyom a francba az egész Wiwet - akire kiváncsi voltam, megtaláltam, aki rám volt kiváncsi, megtalált. Innentől csak az ilyen köcsögöknek táptalaja a wiw, legalábbis nálam így néz ki.

Tott 2007.10.24. 18:29:10

Én is kaptam ma egy ilyen elsőmilliósat. Olyan névtől, akit nem is ismerek, soha nem is jelöltem vissza iwiwen. Úgy néz ki, van egy csöpp exploit az iwiw rendszerében, és azért lehet ezt megcsinálni.1

gibson 2007.10.24. 18:47:37

én is megkaptam mindkettőt, nekem az "elsomilliom"-ot küldő felhasználó még nem volt törölve, 48 ismerőse volt, valami csaj. jelentettem, írtam, hogy spam, nem kértem, nem ismerem, stb. ez volt kb. egy hete. válaszra sem méltattak, még egy automata 'köszönjük, üzenetét megkaptuk' sem jött, semmi. kurva anyjukat, biztos ők küldték... :)

Weio · http://www.blog.hu 2007.10.24. 18:57:14

Jahm. Én is tegnap kaptam meg az elsömillióst. Még élt a reg amikor megnéztem, de a válaszomat már visszadobta a rendszer, pedig elküldtem valahová..
Reményeimet fejezem ki abbéli szándékomból kifolyólag, hogy elrohad a keze annak aki ilyeneket csinál :) Üdvözlettel..

whito 2007.10.24. 19:04:47

Tott 2007.10.24. 18:29:10

iwiwen bármikor bárkinek tudsz üzenetet küldeni, nem kell ismerősnek lenne. Ez nem exploit, hanem feature. Ha nem lehetne, akkor hogyan küldhetnél üzenetet XY-nak, akiről feltételezed, hogy ismered, hogy \"Hé figyelj, nem ismerjük mi egymást a ...-ból\"?

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2007.10.24. 19:13:00

ez egyértelműen szpem és óriási mennyiségben küldték ki, majd törölték magukat. csak kérdés, hogy honnan volt ennyi meghívójuk?

TBC 2007.10.24. 19:20:33

Én alapból utálom az egész iwiwes levelezést. Egyrészt a legócskább free szolgáltató is többet nyújt, mint az iwiw belső levelezése, mind formázási lehetőségekben, mind tárhelyben. Másrészt hagy ne ecseteljem, hogy miért is nevetséges a 10 perces időkorlát... Harmadrészt meg amúgy is annyiszor fagy a rendszer, hogy ha előtte nem copyzom ki a levelet, kissé szerencsejáték-szerű, hogy elküldi-e vagy írhatom újra. És azért van, aki egy levélben többet ír 2 sornál... Ja, és ha már spam: így is az összes felhasználó teletömi a postafiókomat mindenféle hülyeséggel. Kezdve a kis 50 fős lakosságú falvak városszavazásától a "küldd tovább, mert meghívót kapsz", "ha nem küldöd tovább, törölnek", stb. hoaxokig. Hagytam betelve a postafiókot, így aztán nekem küldhetik a spamet. :-D Aki meg üzenni akar, a bemutatkozásomnál világosan leírtam, hogy ha valamit akar, küldjön emailt. Így aztán spammelés kiküszöbölve. :-D
Más kérdés, hogy nem lenne olyan nagy meló megcsinálni azt, amit a myvip: ha sok címzettnek küldenek valamit, alapból a spam mappába kerül. Így is tud zavaró lenni, de sokkal kevésbé. :-)

Blue 2007.10.24. 19:54:47

A 4 címzett rejtélye egyszerű, egymás melletti 4 szám az iwiw-es belső azonosítójuk. Állj a név fölé az egérrel, és a böngésző alsó sorában látszik a link, benne az egyetlen szám az ominózus azonosító.
Amúgy olvastam, hogy van két módszer is iwiw-en belül körlevél spam egyszerű küldésére, illetve egész pontosan arra, hogy a több címzett kiválasztásánál beépített nehezítést átlépje. Nem néztem meg, szóval lehet, hogy ez egy harmadik :)

seeker 2007.10.24. 20:11:58

Jók ezek az elsőmilliósok : )

Egy kis lelkiterrorral indít:
Szarul érzed magad? Semmi sem sikerül? Sebaj ! Keress pénzt azonnal!!!
Aaaaz majd megoldja;jól!

Össz 2 dolgot nem értek:
Ad1:
Ha már spammel,miért nem kér meg olyan személyt az üzenet megfogalmazására,aki tud is helyesen írni.
Nem idézném,de ismeritek; ezt a "Grétsy László instant harakirit követne el " - kategóriát

Ad 2:
Ezek tényleg azt hiszik,hogy ilyen
- szánalmas marketing
- eladósodott állampolgárok
- túltelített piac
- a hülyének is egyértelmű MLM- lehúzásszag
mellett bárki is csatlakozni fog?

Caracalla 2007.10.24. 20:17:18

A spam átka, hogy nagyon kevésbe kerül, ezért alacsony sikerességi ráta mellett is megéri. Egyébként meg nyílván nem kézzel küldözgetik az üzeneteket a kedves emberkék, hanem scripteket használnak (pölö ilyesmiket webisztan.blog.hu/2007/08/04/iwiw_hack_mass_mailer ).
A törölt regidztrációk meg nyilván abból adódnak, hogy a iwiwesek mindent megtesznek, amit tudnak. Törlik a felhasználót.
Na, és akkor már tudjuk is, hogy kik fizetnek az iwiw meghívókért...

TBC 2007.10.24. 20:20:26

"bárki is csatlakozni fog?" - Sajnos igen. És az összes spam erre épül. A bevételhez képest (még ilyen alacsony érdeklődés mellett is) elenyésző összeg az, amit egy ilyen "marketinghadjáratba" be kell fektetni. Jelen esetben ez gyakorlatilag nulla.

zozz 2007.10.24. 20:21:13

lánclevélküldőknek az alábbi linket érdemes elküldeni:
yikes.tolna.net/hoax/index.shtml

cinianyu 2007.10.24. 20:43:59

Nagyon meglepődtem, hogy ma olyan "ismerős" volt a táblázatban, akiről semmit sem tudtam meg, mert nem visszajelzés után került közéjük, és törölt státuszban találtam, mikor meg akartam róla tudni valamit is. Én ehhez nem értek, csak nagyon furcsának tartom, hogy miért és hogyan fordulhat elő ilyen molesztálás. Kérem segítsetek, hogyan tudnám kitörölni, eltüntetni, kivakarni, ..... azt a "semmi ismerős"-t, akit nem akarok ott látni, nem akarok kerülgetni a többi, élő ember, valós személy között. Segítségeteket köszönöm.

jozo 2007.10.24. 20:45:51

hi!

sok ilyet kaptam, de az elsőmilliósat poénbol megnéztem

az alján volt egy emelt díjas sms szám...
(fizess és megkapod a tuti tippet a miilió Ft-odhoz)

no ekkor elkezdtem röhögni, mert a válasz valszeg ennyi:
csinálj egy emeltdíjas sms számot és küldd el millió helyre ezt a levelet...


:-))))))

Karma · http://karma.blog.hu 2007.10.24. 21:15:59

Az én taktikám az, hogy betelt a wiwes postaládám és nem törlök belőle levelet :)))

TBC 2007.10.24. 21:37:28

Hasonlóképp jártam el én is, bár én abból a meggondolásból nem ürítem az ottani postaládát, mivel irtóra untam párnaponta törölgetni a sok továbbküldős hülyeséget. Na meg 200 levél egyszerűen nevetségesen kevés. Én meg úgy vagyok vele, hogy azért némely levelezésemet szeretném megőrizni, de így, hogy pár hét alatt spam nélkül is betelne, ez nehezen megvalósítható. Inkább kiírtam, hogy küldjenek emailt. (Már ha még nem felejtették el az iwiw óta, hogy azt hogy kell...)

tozzino 2007.10.24. 22:12:28

tegnap énis megkaptam az elsőmilliós levelet

tozzino 2007.10.24. 22:14:11

ma már milliomos vagyok

tozzino 2007.10.24. 22:14:51

tényleg

Terveüdekszi 2007.10.24. 22:25:50

Pár ilyen után megtelt a hócipőm, a törölt arc meghívójának írtam egy levelet, amiben elküldtem a kurva anyjába. Visszaírt hogy bocs, de nem tudja mi van, napok óta mindenki őt baszogatja. Szóval nem értem....

b-max 2007.10.24. 22:41:25

oohhhh,

kis butusok vagytok.

Ez nem más mint ahogy a rendszer kezd öntudatára ébredni....

Skynet

defendsagainst 2007.10.24. 22:51:04

Már bocs, de nem éppen te vagy a spammer? Itt is csinálsz ezeknek a szarságoknak ingyenreklámot... Pedig alapvetően szóra se érdemesek. A marketing egyszer megöli a piacot...

TBC 2007.10.24. 23:55:56

Nem ingyenreklám, inkább figyelemfelhívás, hogy NE dőljenek be az ilyesminek. Ha nem vetted volna észre, pont erről szól ez a poszt, és nem a spam népszerűsítéséről...

Sz0M|45 2007.10.25. 01:04:52

Ezt a www.azelsomilliom.fw.hu-s szart megkaptam en is. Valamilyen P-betus csajtol jott, aki erdekes modon egyszer torolt regnek latszott, de kesobb az uzeneteknel ismet megjelent a nev, de adatlap akkor mar nem volt. Mar nev sincs. Egyszerre 4 embernek kuld akikben annyi a kozos, hogy a userid-juk szepen koveti egymast. Innentol gyanus a dolog. De en meg meg vagyok alldva a "STUDIO 54 CLUB PARTY" es a "A Nagy Őszi Szünetnyitó Party | október 27. szombat | LivingRoom" cimet viselo gyongyszemekkel is. Hogy milyen csodaparty lesz es hogy didzséjj kisfaszom gondoskodik a kurvanagy hangulatrol. Szinten torolt reg, de ez egyenkent kuld mert en vagyok csak a cimzett.

Bugár László 2007.10.25. 01:33:17

hajjaj, az újdosnág az aloe vera tartalmú készitményekke kufárkodó, világlegjobbüzletéthirdető, mostszálljbemert kimaradsz aljas levelekkel, ahol engem személy szerint kerestek meg, hogy ilyen és ilyen végzettésgű, foglalkozású embereket keresnek (teljesen rám illett), és hogy mikor tudnék állásinterjúra menni.
Barátom ugyanilyet kapott (ő más területen dolgozik).
Csak a helyszínen derült ki a turpisság, sajnos az asztalborogatás elmaradt. Ez még időrabló is, mert nem lehtett tudni előre (de, tudhattam volna, ha nem vagyok naiv fasz...)

Ufo 2007.10.25. 06:15:37

Hello,
Én is megkaptam, csak én meg is néztem, h ki ez az ember, és mit mond. Nagyon olcsó reklámfogás az elsomilliom, persze ő tudja a végső formulát, és havonta milliókat keres, stb.
A gond az, h van aki még mindig elhiszi, h az, aki milliókat keres havonta, az fw alá teszi a 20 perc alatt összetákolt béna oldalát stb ...
Ja, amiért írok: Pintér Krisztián (ál)néven fut, és van neki e-mail címe is:
krisztian-pinter@freemail.hu. Ha gondolljátok ...

atleta · http://www.atleta.hu 2007.10.26. 16:03:26

Az, hogy egyszerre 4 cimzett szerepel csak a levelben, meg nem jelenti azt, 4 cimzettenkent kene egy regisztracio a spammeleshez. Fel ora alatt ossze lehet dobni egy olyan programot, ami adott regisztracioval es jelszoval belep a wiw-re, aztan elkezdi szep sorban spammelni a felhasznalokat. Azzal, hogy csak 4 cimzett szerepel, szerintem megprobal kikerulni valami szurest, megprobal kevesbe feltunoen viselkedni a spambot.

A Caracalla altal belinkelt webisztanos cikknek ehhez semmi koze nincs (ott a commentek kozt szerepel az en megoldasom is a sok ismerosnek torteno kuldesre). A kezzel kuldozgetes tul munkaigenyesse tenne a spammelest. Az egy vicc, hogy a wiw csokott zart belso levelezo rendszeren keptelenek megoldani a spam es korlevel szurest. (Pedig a teljes kontroll miatt ott van a kezukben egy egyszeru eszkoz: ami sok peldanyban terjed az spam vagy korlevel. Vagy be lehetne vonni a felhasznalokat is, hogy hadd jelentgessek.)

Ufo: en elhiszem, hogy egy pilotajatek inditoja milliokat keres. Csak elobb azt kell hazudnia, hogy _mar_ milliokat keres ahhoz, hogy _majd_ milliokat keressen :).
süti beállítások módosítása